Στηρίζουμε - συμμετέχουμε στην «Αριστερή Πρωτοβουλία Γλυφάδας - με την αριστερά της ρήξης & της ανατροπής»
aristeriprwtovouliaglyfadas.blogspot.gr - www.facebook.com/AristeriPrwtobouliaGlyfadas

Translate

Πρόσφατα άρθρα

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2007

εκδήλωση - συζήτηση Τρίτη 11/12: Αεροδρόμιο, Σήραγγα Υμηττού, Παραλία





Μετά την ανακοίνωση από την κυβέρνηση του τελικού Σχεδίου για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και με αφορμή τα 2,5 χρόνια παρουσίας της συλλογικότητάς μας στην περιοχή

την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου, ώρα 7.00μμ διοργανώνεται εκδήλωση-συζήτηση
για το Αεροδρόμιο, τη Σήραγγα Υμηττού και την Παραλία της Γλυφάδας

στο κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη, Ανατολικής Ρωμυλίας 123 στην Άνω Γλυφάδα.

σημείωση: εξαιτίας της εκδήλωσης η προγραμματισμένη προβολή στο στέκι μας δεν θα γίνει.


Οι μακέτες πράσινες, το αεροδρόμιο γκρι!

Ούτε βήμα πίσω δεν κάνει κράτος και κεφάλαιο, μετά από άλλον ένα γύρο, φυσικών και μη, καταστροφών που έπληξαν τη χώρα μας το καλοκαίρι του 2007. Οι πυρκαϊές που έκαψαν δάση, ανθρώπους και χωριά, δεν πτόησαν τους τυπικά υπεύθυνους για το περιβάλλον, οι οποίοι αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους, κατέφυγαν σε στοχοποίηση του κόσμου που ακόμα αντιστέκεται (σύλληψη και ξυλοδαρμός 27 αγωνιστών μετά από ειρηνική διαδήλωση διαμαρτυρίας στην Πάρνηθα, δόγμα «ασύμμετρων απειλών»), προσπαθώντας συγχρόνως να καλοπιάσουν τη μεγάλη μάζα των ανώνυμων επικριτών τους (το «κίνημα» των SMS και των blogs) μην τυχόν και στραφεί η οργή του κόσμου εναντίον τους. Την Πεντέλη όμως ήδη την χάρισαν στους εργολάβους και αποφάσισαν επέκταση του καζίνο της Πάρνηθας, αφού πρώτα άφησαν το βουνό να καεί για να σώσουν το μαγαζί τους. Για αυτό δεν μας εμπνέουν καμία εμπιστοσύνη, όσες υποσχέσεις και να μας δίνουν πια…

Για τα νότια προάστια, μετά τις ξεκάθαρα εμπρηστικές ενέργειες σε κάτω Γλυφάδα (Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων) και Υμηττό (Καρέας), το κράτος επανέρχεται άμεσα και επιθετικά με το ολοκληρωμένο του σχέδιο για το Πάρκο του Ελληνικού και την Αττική Οδό. Έρχεται να δικαιώσει όσους εδώ και χρόνια ανησυχούν και δραστηριοποιούνται για «το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης» καταφέρνοντας πρόσφατα να ακυρώσουν διαγωνισμό για εκμίσθωση 550 στρεμμάτων για αγώνες ράλι, όσους εναντιώθηκαν και φέτος έμπρακτα στις νέες λεωφόρους, όσους διεκδίκησαν και πέτυχαν την απελευθέρωση μέρους της παραλίας, όλους όσους βρέθηκαν μέσα στο καλοκαίρι για να συζητήσουν τις επερχόμενες αρνητικές εξελίξεις και δεν εφησύχασαν.

Το νέο σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για το Ελληνικό (ένα ακόμα μετά από τόσα άλλα) που δόθηκε στους 4ις Δήμους για «διαβούλευση» 2 μηνών, δυστυχώς, δεν αποτελεί «αντιστάθμισμα» στην καμένη Πάρνηθα, την Πεντέλη και τον Υμηττό. Το σχέδιο αυτό αποτελεί μία ακόμα εστία φωτιάς στον εύφλεκτο εκείνο χώρο που λέγεται Αθήνα, που όλο και περισσότερες εστίες αντίστασης βλέπει να εμφανίζονται απέναντι στα επιχειρηματικά τους πλάνα για τη μετατροπή του σε κέντρο διεθνούς επιχειρηματικής δραστηριότητας με πρωταγωνιστικό ρόλο σε Μεσόγειο και Βαλκάνια.

Μετά τις πυρκαϊές, λοιπόν, ο Σουφλιάς αποφάσισε να βγάλει τους πράσινους μαρκαδόρους του από το συρτάρι…

Οι μαρκαδόροι αυτοί, όμως, δεν έρχονται να «χρωματίσουν» μια πραγματική στροφή στην πολιτική τους. Δεν έρχονται να αναθεωρήσουν την πολιτική του κέρδους και του κάγκελο-μπετόν-γκαζόν όλων των μέχρι τώρα επιχειρούμενων «αναπλάσεων» και χωροταξικών-πολεοδομικών σχεδίων και νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Οι μαρκαδόροι αυτοί, όπως και τα κομπιουτεράκια του Υπουργείου που έχουν πάρει φωτιά από τα εκατοντάδες στρέμματα που κόβονται και ράβονται κατ’ επιταγή των επικοινωνιακών αναγκών της κυβέρνησης, προσπαθούν να καλύψουν το εξής απλό και προφανές:

ότι το «μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης» δεν θα είναι παρά ένα θηριώδες επιχειρηματικό πάρκο, πλήρως εμπορευματοποιημένο και «πλαστικό», με κάποιες τούφες γκαζόν που είναι απαραίτητες για την επένδυση των επιχειρηματικών κτιριακών ή μη εγκαταστάσεων, των νέων λεωφόρων, των ξενοδοχείων, των μαρίνων και της νέας πόλης πλουσίων που θέλουν να κατασκευάσουν μέσα στην έκταση αυτή.

Για να διαπιστώσει κανείς τα παραπάνω αρκεί να πάρει έναν γκρι ή μαύρο μαρκαδόρο (γιατί αυτό είναι το χρώμα του τσιμέντου και της ασφάλτου…) και να βάψει όλες εκείνες τις πράσινες επιφάνειες του σχεδίου που προορίζονται για:
- Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ
- επιχειρηματικό κέντρο
- εκθεσιακό κέντρο
- περιοχές μεικτών χρήσεων
- περιοχές κατοικίας
- περιοχές μελλοντικού καθορισμού χρήσεων
- ξενοδοχεία
- μαρίνα Γλυφάδας και Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας
- περίπου 15 μουσεία και πολιτιστικές εγκαταστάσεις με περιβάλλοντες χώρους
- περίπου 20 ολυμπιακά στάδια και μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις και δεκάδες μικρές και περιβάλλοντες χώρους
- 2 διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης που διατηρούνται
- 41 κτίρια με τους περιβάλλοντες χώρους τους που διατηρούνται με τις ίδιες ή νέες χρήσεις (κατά κανόνα όχι ελεύθερης πρόσβασης)
- νέοι δρόμοι (Ελεύθερη Λεωφόρος Ελληνικού-Μαραθώνος), ανισόπεδοι κόμβοι και δεκάδες χώροι στάθμευσης περιμετρικά που θα σταθμεύουν έως και 300 οχήματα στον καθένα
- παλιές και νέες αστικές υποδομές βαριάς, βιομηχανικής λειτουργίας (αμαξοστάσια, κέντρο διανομής ΔΕΗ, σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, κέντρο επεξεργασίας λυμάτων κα)
- ενυδρείο
- υδροπάρκο
- ολυμπιακή πλατεία
- υπαίθρια αγορά

Όλα αυτά τα μετρήσαμε και βρήκαμε ότι καταλαμβάνουν περίπου 3.000 στρέμματα, δηλαδή πάνω από το 50% της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, (όσο και αν ο Σουφλιάς ισχυρίζεται ότι θα χτίσει μόνο 300 στρ), χωρίς φυσικά να είμαστε και σίγουροι ότι αυτό που το σχέδιο χαρακτηρίζει «πράσινο» θα υλοποιηθεί κιόλας ή ότι δεν θα βάλουν εισιτήριο για να το χαρείς, όπως κάνουν με τις παραλίες εδώ ή άλλα πάρκα στο εξωτερικό.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε την επιβάρυνση από:
- το γήπεδο του γκολφ της Γλυφάδας, που αποτελεί μια μεγάλη περιφραγμένη έκταση από αντιπεριβαλλοντικό γκαζόν που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οποιονδήποτε παρά μόνο από μέλη του κλαμπ και το οποίο σταδιακά αδειάζει και μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής
- τα νυχτερινά κέντρα, που ακόμα δεν έχουν φύγει και συνεχίζουν να μηνύουν και να τρομοκρατούν τους κατοίκους
- τις υφιστάμενες οικιστικές εκτάσεις εντός του πάρκου, εκτάσεις με βίλες πλουσίων, σεκιούριτι, ανθρώπους της νύχτας - πραγματικούς κουκουλοφόρους του κεφαλαίου

δεν βλέπουμε τελικά ποιο ακριβώς θα είναι το πάρκο «πρασίνου» που μας υπόσχονται, αλλά διαπιστώνουμε ότι «πράσινα» και «γαλάζια» είναι τα όνειρά τους για το χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας, όνειρα που για εμάς είναι εφιάλτες...

Όσο για την «αδυναμία» χρηματοδότησης του Πάρκου και τα σενάρια ξεπουλήματός του για αντιπαροχή προκειμένου να φτιάξουν πάρκα σε υποβαθμισμένες γειτονιές της Αθήνας, εμείς προτείνουμε να κοιτάξει κανείς τα σημερινά πάρκα της Αθήνας. Να μας εξηγήσουν, λοιπόν, οι υπεύθυνοι του υπουργείου και της τοπικής αυτοδιοίκησης γιατί οδηγούν σε διαρκή υποβάθμιση, τσιμεντοποίηση ή προσπαθούν να περιφράξουν και να εμπορευματοποιήσουν πάρκα και ελεύθερους χώρους όπως το Πεδίο του Άρεως, ο Λόφος του Φιλοπάππου, το Δάσος Συγγρού, το πάρκο στο Γουδί, ο Ελαιώνας, ο Πύργος Βασιλίσσης, ο Υμηττός, το ρέμα της Πικροδάφνης, ο Ιππόδρομος και το Φαληρικό Δέλτα, το Νομισματοκοπείο, η έκταση της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, η βίλα Ζωγράφου, το κτήμα Θων, το πάρκο Ριζάρη και πολλά άλλα. Ξέρουμε καλά ότι για τις υποβαθμισμένες γειτονιές της Αθήνας κύριοι υπεύθυνοι είναι το κράτος και το κεφάλαιο που τόσα χρόνια ωθούν τις περιοχές αυτές στην υποβάθμιση και φτάνουν σήμερα να προσπαθούν να κατασπαράξουν και τον τελευταίο ελεύθερο χώρο σε πάρκα και πλατείες που είναι υπαρκτές και τις χαίρεται καθημερινά ο κόσμος. Τα λεφτά δεν τους λείπουν. Τα λεφτά υπάρχουν, είναι δικά μας και απαιτούμε να δοθούν για τις ανάγκες μας. Η πολιτική απόφαση είναι το ζητούμενο…

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μαζί με το πάρκο, ο Σουφλιάς μας ανακοινώνει πάλι την κατασκευή της Περιφερειακής Λεωφόρου και της Σήραγγας Υμηττού. Δεν θα μπορούσε βέβαια να κάνει και αλλιώς, γιατί πραγματικά ο δρόμος αυτός υπαγορεύεται και από την επιχειρηματική εκμετάλλευση του πάρκου του Ελληνικού και όσο σχεδιάζουν να χτίσουν μια νέα πόλη εκεί, τόσο θα μιλάνε και για νέες λεωφόρους.

Εμείς, από την πλευρά μας δεν μπορούμε παρά να τους επιστρέψουμε το σχέδιο αυτό, όπως είναι συστημένο. Οι δικές μας επιθυμίες δεν προσπαθούν να κοροϊδέψουν κανέναν, όπως συνειδητά κάνει η κυβέρνηση. Είναι σαφείς, απλές, κατανοητές και συνοψίζονται σε:
- Καμία συμμετοχή των Δήμων σε «διαβούλευση» επί ειλημμένων αποφάσεων
- Το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού να γίνει Πάρκο Φυσικού Πρασίνου και Αναψυχής, με δυνατότητες ήπιου μαζικού αθλητισμού και ελεύθερης μη εμπορευματικής πολιτιστικής δραστηριότητας.
- Να κατοχυρωθεί άμεσα η ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στο χώρο του πρώην αεροδρομίου και στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις και αυτό να είναι το μοναδικό καθεστώς λειτουργίας στο σύνολο του χώρου και των εγκαταστάσεων.
- Να απομακρυνθούν όλες οι χρήσεις και να απαγορευτούν όλες οι δραστηριότητες που υπονομεύουν τη μετατροπή του σε Πάρκο Φυσικού Πρασίνου (πίστες αυτοκινήτων, εκθέσεις, εγκαταστάσεις κινηματογραφήσεων κλπ).
- Καμία οικοπεδοποίηση και οικιστική ανάπτυξη. Καμία εκχώρηση τμήματος του χώρου σε ιδιώτες επιχειρηματίες για κανέναν λόγο. Το κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του για την κατασκευή και τη συντήρηση του πάρκου. Δεν εμπιστευόμαστε κανένα «πράσινο ταμείο» και καμιά «πράσινη αντιπαροχή» στα χέρια κράτους-εργολάβων.
- Να απομακρυνθούν οι κάμερες παρακολούθησης που βρίσκονται τριγύρω. Να φύγει η αστυνομία και ο στρατός από το χώρο και να μην ξαναέλθει ούτε εκεί ούτε στις γειτονιές μας.
- Οι υπάρχουσες ή άλλες υποδομές να αξιοποιηθούν για πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της νότιας Αθήνας και οι όποιες υπηρεσίες εντός του χώρου να είναι σε τιμές κόστους και να είναι συμβατές με το χαρακτήρα του Πάρκου Φυσικού Πρασίνου.
- Αποκατάσταση της φυσικής παραλίας του Αγίου Κοσμά και απόδοση της στους κατοίκους για ελεύθερη χρήση φυσικής θαλάσσιας αναψυχής και άθλησης. Απομάκρυνση των ξενυχτάδικων και κάθε ιδιωτικής εγκατάστασης από την παραλία τώρα! Το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας να αποδοθεί εξ ολοκλήρου στο ναυταθλητισμό και να μην χτιστεί ούτε μέτρο τσιμέντου. Όχι άλλη μαρίνα στο Σαρωνικό.
- Καμία νέα λεωφόρος στην περιοχή. Δωρεάν μαζικές μεταφορές για τους κατοίκους και ειδικότερα τραμ, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους παντού.
Για να πετύχουμε την προώθηση αυτών των αιτημάτων δεν μπορούμε παρά να οργανωθούμε όλοι όσοι συμφωνούμε ανά δήμο και διαδημοτικά και με συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα να ξεκινήσουμε από τα Δημοτικά Συμβούλια και να φτάσουμε μέχρι τον Υπουργό.
Δεν σκοπεύουμε να παρακαλέσουμε κανέναν! Τα θέλουμε όλα και τα θέλουμε τώρα, γιατί μας τα χρωστάνε εδώ και πολύ καιρό…

Εκδήλωση-Συζήτηση, Τρίτη 11/12 19.00
δημοτικό θέατρο Μελίνα Μερκούρη, Ανατολικής Ρωμυλίας 123, στον Αγ. Τρύφωνα
Πορεία Διαμαρτυρίας Κυριακή 20/1/08
ώρα και τόπος θα ανακοινωθούν